Sun Beach Diving xD - Reisverslag uit Nosy Be, Madagascar van Elke Gils - WaarBenJij.nu Sun Beach Diving xD - Reisverslag uit Nosy Be, Madagascar van Elke Gils - WaarBenJij.nu

Sun Beach Diving xD

Door: elkevangils

Blijf op de hoogte en volg Elke

12 Mei 2014 | Madagascar, Nosy Be

10-05-‘14
Wholliiieeshit! Wat een ervaringen in 2 weken tijd :D
Ik ben bezig mijn duikbevret te halen op een tropisch eiland van Madagascar. Tussen de roggen, schildpadden en dolfijnen. Niet normaal :O zo leuk en onverwacht allemaal. Snap af en toe nog steeds niet wat er nou allemaal gebeurt. Eergister begonnen, introduik gehad en heb vandaag al mijn examen gehaald :D Maandag nog 2 diepe duiken en dan ben ik officieel open water diver. Echt geweldig om dat hier te doen. Je ziet zo veel onderwater, dieren zijn veel minder schuw dan op het land. Roggen, schildpadden en vissen zwemmen voor je langs. Scholen vissen omsluiten je alsof je 1 van hun bent. Je zweeft echt door het water met een dikke tank op je rug, merk je niks van onder water.
En het eten blijft maar beter worden hier. Ze hebben bijna niks, maar toch maken ze geweldige gerechten. Net calamarie gehad, vanmiddag nog in de zee zien zwemmen :p
In de dorpjes zie je overal kraampjes met vers fruit en gebakken visjes. Gek dat de mensen daar gewoon van overleven. Terwijl het toerisme zo onvoorspelbaar is. Je ziet hier wel veel blanke, franse, omdat Madagascar franse invloeden heeft van vroeger. (Rijke) gezinnen komen hier gewoon even hun zomervakantie doorhouden. Prima om hier een vakantiehuisje te hebben hoor, eigen privé eilandje …
Nu is het even over met de vrije tijd. Morgen weer lemuren samplen. Maar zelf dat voelt hier als vakantie. Het bos in, tussen de slangen, spinnen, kameleons en apen.
Vandaag hebben we bijna een boa constrictor vertrapt, lag verstopt onder de bladeren. Vraag me af hoeveel enge beesten ik hier voorbij ren als ik de lemuren achterna zit. Niet over nadenken.
Wel bloed heet ‘s middags dus we zijn niet heel zuinig met de douches hier… Gelukkig is het straaltje maar klein en koud :p
Ik wou echt dat ik jullie mee kon nemen met duiken om al het mooie onderwater leven te laten zien. Net een tweede wereld waar niemand iets van af weet. misschien maar goed ook, zodat in ieder geval een deel ervan nog intact blijft.
Nu lekker naar bed, ben kapot! In slaap gewiegd worden door de golven die het strand op slaan en krekels die de stilte opvullen, heerlijk! Weltrusten 
10-5-’14
Vandaag weer een dag gesampled, Nosy Be. Zo een mooi bos, met de zon die door het bladerdak valt. De bekende mini-kameleon van Madagascar gezien (brookesia), slangen, spinnen, nocturnal lemurs (hele grote kraaloogjes), krabben, kikkers. Van alles zit er. Meteen bos karakteristieken opgemeten, voelde me net een echte onderzoeker :p
Stukken bos liggen onder met water, dus schoenen uit, broek omhoog en door het water. Hopen dat er niks ín het water zit. Niet aan oma vertellen…

‘s Middags weer een heeeerlijke lunch gehad! Gele vanille rijst, salade, vers gebakken vis en verse kokosnoten. Daarna langzaam terug met het bootje met tussenstops om te snorkelen. Zelfs met snorkelen zie je al veel. Vandaag letterlijk mét een schildpad gezwommen. Hij tolereerde ons gewoon om zich heen. Ik kon met mijn hand op zijn schild een stuk met hem mee zwemmen. Is zo een fijn gevoel  verder lionfish, zeesterren, zeekomkommers, veel koraal en mooie vissen gezien.
Even dutje gedaan in het zonnetje op het strand, was wel nodig na het leren/duiken. We staan best vroeg op, 6 uur, dus het zijn ook erg lange dagen. Dadelijk samples op buisjes zetten en samen filmpje kijken. Morgen weer een sample-dag = aapjes kijken :D

• 12 Mei 2014 - 19:24

Rilana:

Oh klinkt heerlijk Elke!! Wel terugkomen hè :p succes weer en tot de volgende xx

• 12 Mei 2014 - 19:38

MJ:

Hallo Elke,

Heerlijk om je verslagen te lezen; het enthousiasme spat er aan alle kanten vanaf!
    Mooi die combi van nuttig bezig zijn & het het volle leven van Madagaskar genieten. Op naar het volgende verslag zou ik zeggen!
    Groeten, Marie-Jose.

• 13 Mei 2014 - 00:23

Ivonne Hendriks:

Fijn dat je het zo maar je zin hebt. Heb je ook een onderwatercamera? Zou leuk zijn foto's hiervan te zien. Meike is jaloers op je met die dolfijnen in de buurt. Heb je ook al met ze gezwommen?
    Die spinnen op de foto lijken ook net een apenkop als lijf te hebben.
    Hier gaat alles goed. Gisteren naar het Anne Frankhuis geweest...het regende flink en het was koud. Geniet maar lekker van de zon; ook al is het bij jou soms erg hot.
    Tot weer. ivonne