Salama! J'arrivé a Tana - Reisverslag uit Antananarivo, Madagascar van Elke Gils - WaarBenJij.nu Salama! J'arrivé a Tana - Reisverslag uit Antananarivo, Madagascar van Elke Gils - WaarBenJij.nu

Salama! J'arrivé a Tana

Door: elke

Blijf op de hoogte en volg Elke

28 April 2014 | Madagascar, Antananarivo

Woooow!! Echt ongelofelijk watvoor indruk een ander land op je kan maken. Ik zit gewoon in Madagascar :D Zo gek, lijkt net of je in 1 grote waas leeft.
Vlucht is heel goed gegaan! tv gekeken, geslapen, gelezen, gepraat met gezellig Malagasy's vrouwtje. Alleen even schrikken dat de locals zo bang zijn. Ze wensten ons steeds maar opnieuw succes en geluk toe, net alsof we de 3 maanden niet zouden halen...
Maar blijkbaar is het normaal dat ze zo bang zijn voor overvallen etc. hier en zijn het vaker verhalen die de ronde gaan. Wat mensen nog banger maakt. Probeer er niet aan te denken en gewoon goed op te letten.

Tana (Antananarivo) was echt een cultuurshock! we kwamen midden in de nacht aan op het vliegveld. Iedereen was al weg, bagage van andere student was laat en onze driver was al weggereden. Hij dacht dat we niet meer zouden komen was het verhaal, maar waarschijnlijk was hij het gewoon vergeten.
Je wordt meteen omsingeld door taxi mannetjes die geld willen verdienen aan touristen. Maar ik had het er niet zo op, was blij dat Cloud ons eindelijk op kwam halen! Heel lief klein oud mannetje die steeds maar jaja zegt terwijl hij er volgens mij geen zak van begrijpt :p
Maarja, we zijn veilig aangekomen in het hotel rond 2 uur s nachts waar ons een hele leuke verrassing te wachten stond. Het hotel bleek echt een hemels paradijs te zijn midden in een krotenwijk :O Super mooi hier!
je loopt in smalle steegjes tussen de bomen door naar je kamer. Alles groen en van bamboe. Heeeeerlijk bed! (wel koude douche)
En ook nog eens een zwembad xD
Niet normaal dat zoiets midden in zo'n vervallen stad ligt. buiten zie je de werfhonden vlak langs de auto's lopen, mensen op straat slapen en jonge meisjes in korte rokjes en hoge hakken midden in de nacht rondlopen op zoek naar ''werk''.

Zo gek dat je na een dag vliegen in zo een andere wereld terecht komt.
Dus als je dit leest; geniet maar van de lekkere stoel/bank waar je nu op zit, het bed waar je vanacht in mag gaan liggen, werk waar je morgen weer naartoe mag en vooral de veiligheid die je om je heen hebt.

Vandaag hebben we heel veel moeten regelen. Visum aanvraag, permits voor de nationale parken, toestemming om onderzoek te doen etc. Heel gedoe allemaal. Dan merk je pas hoe tijdsgericht we thuis leven. Alles zo snel en efficient nodig. Terwijl je hier al blij bent als je na een dag onderhandelen iets geregeld hebt gekregen.

Maar mijn avond eten heeft alles goed gemaakt! Heerlijke zebu steak (en alles is hier beter leven-vlees :D)
Dalijk voor de laatste keer genieten van mijn heerlijke bedje, wat ik vanaf morgen al inruil voor een tent met matje. Maar ik heb er super veel zin in!!

Oe even spannend. Al het licht valt uit en alarm gaat af :/
Meteen de ergste doem-senarios die bij Hilde en mij opkomen :p
Maar het is al weer opgelost gelukkig.... denk ik..

Morgen dus eindelijk naar de aapjes toe , waar ik al zo lang op aant wachten ben. Verheug me er erg op om weer eens midden in de natuur zijn, echt in het wild!
Denk dat ik me daar meer op mijn plek voel dan hier midden in de chaos van de stad. Wel, op zijn eigen manier, een hele mooie stad. overdag ziet het er allemaal toch anders uit dan midden in de nacht. stad gaat ineens leven. Overal kraampjes langs de weg, groepjes mensen gezellig aan het praten, leuk gekleurde huisjes. Dus het is niet 1 grote puinzooi, maar gewoon zó anders dan wat we gewend zijn.

Dit is waarschijnlijk de eerste en laatste keer dat ik op internet kan de aankomende 1.5 maand. Gelukkig kan ik wel smsen en bellen. Maar morgen starten we richting het noorden te rijden, Ankarafantsika, Ankarana en Nose be. De eiland heb ik zooooo veel zin in! Witte bounty stranden waar we kunnen snorkelen en duiken :D Dus stiekem heb ik wel een beetje vakantie en lig ik in mijn bikini te zonnen op een wit strand met blauwe, heldere zee :)

Maar ondertussen ook hard samplen natuurlijk! Pas na alle plaatsen daar gesampled te hebben rijden we terug naar hier, Tana, waar ik weer wifi zal hebben.

Ik heb er zin in! zo benieuwd naar wat voor avonturen me allemaal te wachten staan. En vooral heeeel benieuwd naar je lemuren :D

In de tussentijd, geniet van je tijd in het welvarende Nl
Ik ga in lekker aapjes kijken in de jungle :)
Tot de volgende blog!

Valuma!
Elke

  • 28 April 2014 - 23:04

    Dionne:

    Haa lief!! Cool verhaal bikkel!!
    Heel veel plezier in de jungle en zorg goed voor jezelf!!
    Ben nu al benieuwd naar de verhalen en foto's :)
    Hele dikke zoen voor ons aapje Xx

  • 29 April 2014 - 09:34

    Ivonne:

    Wat fijn dat we je gisteren nog via skype hebben kunnen zien op oma's verjaardag.dat had Dionne goed voor elkaar. Geniet vd apentrekjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elke

Actief sinds 14 April 2014
Verslag gelezen: 489
Totaal aantal bezoekers 18730

Voorgaande reizen:

20 Maart 2016 - 18 Juni 2016

Gabon Master thesis

27 April 2014 - 18 Augustus 2014

Madagascarrrr!! :D

Landen bezocht: