Chillen-billen in Sakamanga! - Reisverslag uit Antananarivo, Madagascar van Elke Gils - WaarBenJij.nu Chillen-billen in Sakamanga! - Reisverslag uit Antananarivo, Madagascar van Elke Gils - WaarBenJij.nu

Chillen-billen in Sakamanga!

Blijf op de hoogte en volg Elke

28 Mei 2014 | Madagascar, Antananarivo

Heeeeerlijk om weer even in Sakamanga (Antananarivo) te zijn!
Tot half 2 in de nacht geskyped, mailtjes gecheckt en bijgewerkt. Fijn om weer even internet te hebben. Dan een heerlijk bed in; goed matras, donzen dekens, wc die doortrekt en douche met warm water. Wat wil een mens nog meer om even bij te komen.
Vanochtend alweer om 6 uur wakker, ritme zit er goed in… Dan maar even zwemmen  IJs ijs en ijskoud water!! Maar fijn om weer even actief baantjes te kunnen trekken na die lange reisdagen. Jammer dat het dit keer zonder jou is Iris 
Om 10 uur (voor de zekerheid goed op tijd) vertrokken om alles te regelen bij de onderzoekorganisatie in Tana. Gelukkig verliep het nog best soepel allemaal, spullen lagen niet klaar, maar zouden eind van de dag afgegeven worden bij ons hotel. Dat gaf ons genoeg tijd voor het leukste puntje op de agenda; boodschappen doen :D Na 1 maand weer in een supermarkt.
Voelde me net een klein kindje in een speelgoedwinkel. Zoveel keuzes en lekkere dingen, jammer dat we niet teveel mee kunnen sjouwen. Het beste van vandaag was nog dat ik in de supermarkt mijn Oma biscuits van Namibië eindelijk tegenkwam :O! :D! Super lekkere muesli biscuits waar ik me helemaal vol aan at in Namibië. Helaas heb ik ze de afgelopen 3 jaar nergens meer kunnen vinden, maar nu zijn we eindelijk weer herenigd <3 Al is het maar voor kort…
Papa, mama, nemen jullie extra koffer mee in juli om Oma biscuits in te slaan voor thuis (a)?

Dadelijk nog een keer heerlijk in het restaurant van het hotel eten. Gister kippenborst met vanille saus met groentjes en rijst gehad. Supeeerrrrr lekker, die kunnen koken hier!
Kan gewoon niet kiezen wat ik vanavond zal pakken, zo lekker allemaal.

Ben benieuwd wat de volgende onderzoekplek ons gaat brengen. Weten nooit van tevoren waar we terecht komen; camping, huisje, camp expedition met tentje. Blijft een verassing. Voor de zekerheid nog even goed de luxe-heid hier in me opslaan zodat ik er weer vol tegenaan kan in de 2e maand.
En als het goed is gaan we overmorgen King Julian ontmoeten! Zal heel veel foto’s maken Dionne :D

Vanochtend voor de laatste keer nog even van het zwemmen genoten (brrrrrr) en ontbijt op bed gemaakt met yoghurt, aardbeien en een frans fout kinderprogramma :D Heerlijk om me weer even ‘’westers’’ te voelen.
Nu weer back to basic. Net aangekomen in het hotel. Kamer met letterlijk alleen een bed erin, lekker simpel. Maar we hebben wel nog even WIFI!

Tot over 2 weken!

• 28 Mei 2014 - 21:33

Dionne:

Haa!
    King julian!!! Hihi
    Dikke kus!! Benieuwd naar je nieuwe avonturen!

• 29 Mei 2014 - 09:55

Hans Hendriks :

Hoi elke,
    mooi om al je avonturen te lezen. Ben zeer benieuwd naar alle foto's.
    wij zitten weekend aan zee. Lekker haaietanden zoeken.
    veel plezier en succes. Tot de volgende keer.
    hans

• 29 Mei 2014 - 15:52

Mirjam:

Hey Elke.
    Wat heerlijk om jouw spannende verhalen te lezen.
    Wat een avontuur zeg !
    Misschien een idee om je blog in boekvorm uit te geven als je terug bent? :) :)
    Heel veel succes met het vervolg van je onderzoek.

groetjes, Mirjam